geslepen korte arm schokdempers

By | August 20, 2021

Mx verlengde achterbrug

 

MX korte arm schokdempers verlengen de levensduur van uw schokdempers vanwege het radicale swingarm ontwerp. Dit helpt om stress te voorkomen op de kritische onderdelen van de ophanging: de trekstang schokdempers.

MX long arm schokdempers zijn ook MX short arms. Ze hebben een langere armlengte dan de originele MX short arm schokdempers, waardoor een betere articulatie van de achterwielophanging mogelijk is. Ze hebben ook betere dempingsprestaties, en een langer dan gemiddelde armlengte (80-120 mm) maken ze zeer efficiënt in veringcontrole.

Zowel de lange als de korte MX-armen zijn er in lichte en zware uitvoering, en u kunt ook MX-kappen kiezen om de lange en korte MX-armen te personaliseren.

De installatie van MX lange armen neemt ongeveer 25 minuten in beslag, terwijl de zwaardere MX lange armen ongeveer 40 minuten in beslag nemen. De zwaardere zijn voorzien van extra stijve 1″-personenbevestigingen, extra stevige voetpedalen, en een vlakkere, lichtere pedaalschotel. Het handschoenenkastje, dat zich buiten de auto bevindt, is voorzien van een vergrendelbare zwengel. Het vergrendelingsblok van de slinger verwijst naar het proces van het verwijderen en vergrendelen van de slinger.

De MX verlengde achterbrug heeft waarschijnlijk iets meer werk nodig, omdat er meer gewicht in de demper van de schokbreker moet worden geplaatst, de koppeling die de armen met de ophanging verbindt. De afstand tussen de onderkant van de verlengde arm en de onderkant van de demper is belangrijk voor de hoeveelheid gewicht die de linkages kunnen dragen. Met de langere armen kunnen de hefarmen meer gewicht dragen. En als je ooit een shortulic veer hebt vervangen op een shortarmshock, weet je al dat de hefarmen een zeer beperkt bewegingsbereik hebben.

L van links naar rechts en van achteren naar voren

Met de daling van links naar rechts, is er meer bewegingsruimte voor de ophanging. En dat is de reden waarom een iets grotere diameter schokdemper nodig is. Om de auto gelijkmatig te laten vallen, moet de schokdemper meer aankunnen. En dat vereist een vrije veer in de bodem van het verlengde schoklichaam. Een typisch kenmerk van verlengde schokdempers is dat ze een garantie hebben van 100.000 mijl of meer, en dat ze onder normale productieomstandigheden kunnen worden gemonteerd. Maar denk eraan: vrije exemplaren zijn niet voor iedereen weggelegd!

De installatie is betrekkelijk eenvoudig als u over de volgende zaken beschikt:

Rubber smeermiddel

Schroevendraaierset

Twee kriksteunen

Een vriend die je helpt de krik op te zetten

Een veiligheidsgordel

En laten we de belangrijke dingen die je nodig hebt niet vergeten:

Een krik

Een bandenijzer

Uitlaatpijp

Een vervangingsdemper

Een vriend die je helpt de uitlaatpijp te installeren

Nog een veiligheidsgordel

Tapijt uit de weg van de krik

Met de vloer van de auto opgeheven, zet u de krik onder de carrosserie dicht bij de framerail en het onderstel, om de krik en de auto te beschermen. En als u nog geen vloerliner heeft gelegd, kunt u de vloer nu beter afdekken.De volgende paar stappen bestaan uit het plaatsen van de auto op de krik, zodat de krik een goede grip kan krijgen op de onderkant van de auto. Afhankelijk van het type en de waarde van uw voertuig, zult u het voertuig hoger moeten tillen dan op de foto.

Vervolgens moet u het voertuig op kriksteunen plaatsen, die het op zijn plaats houden. Voeringen kunnen helpen de lak te beschermen tegen roest, en zijn oneindig veel beter dan zandzakken, die verkeerd kunnen worden opgevat of gemist wanneer een ongeluk gebeurt.

Zodra dat klaar is, moet u de Indriden XR6 ophanging volledig verwijderen, die harder en vaker wordt geraakt dan andere high-end SUV’s. We maken ons punt over de bodemvrijheid, niet het gewicht. Het laatste deel van de installatie is om het voertuig te laten vallen door zijn tapijt gebied, en uit te lijnen in zijn chassis. Dit kan het beste worden gedaan met behulp van een noord-zuid blok, aangezien het tapijt loodrecht op zowel de vloer als de vloerkuip komt te liggen.

De video, de uitlijning en de montage van de dwarsbalken zijn het moeilijkst, althans voor mij. Ze zijn allemaal relatief makkelijk, maar de uitlijning is het moeilijkst. Het is echt een kwestie van leren hoe je je deur moet uitlijnen, dat is heel belangrijk. Als je dit nog nooit gedaan hebt, zal ik je uitleggen hoe je de deur uitlijnt, nadat je klaar bent met het installeren van de dwarsbalken. Door dit te doen, kunt u het voertuig meer dan getuigzaam uitlijnen voor een perfecte verbinding.

Het is al vele maanden geleden dat deze procedure mij in de winkel is uitgelegd, en nog steeds haper ik zo nu en dan in de uitlijning, bijna tot het punt dat ik een kussen tussen mijn handen en de carrosserie moet hebben om geen krassen op de afwerking van mijn jeepdeuren te maken. Maar ik heb geen nieuwe deurcomplicaties meer gehad sinds ik de dwarsbalken op de zuidelijke steun heb gemonteerd.

Lees meer:

Mx verlengde achterbrug 65cc

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *