AKZ Autoparts

Buggyteam Belgie  > Auto-motor >  AKZ Autoparts
0 Comments

5w40 olie

 

Het nul-viscositeitsinterval is het tijdsinterval vanaf het begin van de koude start tot het smeermiddel begint te stromen. Het standaardinterval is dat de motor 60 seconden stationair draait. Hoe hoger het nul-viscositeitsinterval, hoe beter de oliefilmsterkte.

Wegens hun karakteristieke structuur zijn de kinematische en dynamische viscositeitsuitdrukkingen, in tegenstelling tot de traditionele motorolie met zijn variabele percentage-eisen, gebaseerd op volume- en massakarakteristieken van een vloeistof. De kinematische viscositeit heeft een lagere minimumsnelheid van cng om de filmsterkte vast te stellen.

In een voertuig dat onder hoge belasting werkt (koppel of paardenkracht), waarbij de piekcilinderdrukken worden bereikt tijdens de acceleratie, hebben standaardoliën een minimumsnelheid van cng-opstelling om schade te voorkomen. Hoe hoger de viscositeit, hoe groter de soepelheid bij een lagere minimumsnelheid, wat leidt tot een hoger vermogen en een aanhoudend verbruik.

Viscositeitsindexverbeteraars die in voertuigen met hoge kilometerstanden worden gebruikt om de interne wrijving tussen de onderdelen van de motor te verminderen en om de aircocompressor te beschermen (die ook een laag minimumtoerental heeft voor een betrouwbare werking bij hoge belasting), kunnen het verbruik verlagen en de emissies bij lage toerentallen verbeteren.

5w40 oliën met een hogere viscositeit verbeteren de warmteoverdracht van de warme naar de koude motor, waardoor de kans op afzettingen bij hoge temperaturen afneemt. Dit kan leiden tot gemakkelijker koud starten, verkort de tijd die nodig is om de motor op te warmen en verhoogt uiteindelijk de tijd tussen eventuele storingen.

Een lagere viscositeit vermindert de warmteoverdracht naar het lucht-brandstofmengsel, waardoor de temperatuur van het lucht-brandstofmengsel daalt tot onder de normale bedrijfstemperatuur. Deze toestand doet zich voor wanneer de temperatuur van het brandstof-luchtmengsel te laag is voor ontsteking door de bougies.

De nieuwe injector-, kortere stang- en kleppentechnologie die wordt gebruikt in moderne EPA-emissietests (bv. -2010 of 2010 mijl) en brandstofbesparingstests voor 2010 mijl, zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat motoroliën met een lage viscositeit gedurende langere tijd worden gebruikt.

De betrouwbaarheidsindex voor auto’s van 2010, de meest recente die jaarlijks wordt gepubliceerd, geeft een overzicht van de betrouwbaarheid van motorvoertuigen op basis van gemelde ernstige problemen. Voor meer informatie over de betrouwbaarheidsindex 2010 van dit jaar kunt u contact opnemen met het kantoor van de procureur-generaal van uw staat of de website bezoeken van het National Motor Vehicle Title Information System.

In het jaarbereik van 5000 km tot 7500 km, met een brandstoftank van 8,5 liter, rapporteert de betrouwbaarheidsindex voor auto’s van 2010 het betrouwbaarheidscijfer (Reliability Grade Point Average), dat de som is van de betrouwbaarheidscijfers (Reliability GPA) van 2010 voor alle leeftijdsgroepen van het voertuig samen. De BetrouwbaarheidsGPA is een standaardmeting die de som van de betrouwbaarheidscijfers combineert met de verdeling van die betrouwbaarheidscijfers over de leeftijdscategorie van het voertuig. De betrouwbaarheidsgraad wordt gerapporteerd als 0 of 1. Positieve waarden wijzen erop dat de leeftijdsgroep van het voertuig betrouwbaarder is dan verwacht, negatieve waarden wijzen erop dat de leeftijdsgroep van het voertuig betrouwbaarder is dan verwacht. De betrouwbaarheidsindex is een standaardmeting die aangeeft hoe goed een voertuig in het laatste jaar heeft gepresteerd en hoe dit zich verhoudt tot de prestaties van voertuigen in dezelfde leeftijdscategorie.

Het bereik van 0 tot 100, dat de prestaties in de loop van de tijd aangeeft, is geschaald van 0 tot 100. Naarmate de Betrouwbaarheidsindex toeneemt, neemt de kans toe dat de auto voldoet aan de doelstelling van de Betrouwbaarheidsindex 2010 voor de meest betrouwbare auto in de Verenigde Staten, evenals de kans op een goede algemene waarde.

Het betrouwbaarheidscijfer (Reliability Grade Point Average) gebruikt de standaardschaal van 0 tot 4,82 om de algemene betrouwbaarheid van het voertuig te bepalen. Naarmate de Betrouwbaarheids GPA daalt, daalt de kans dat de doelstelling van de 2010 Car Reliability Index wordt gehaald. Een positieve waarde van +1,00 betekent dat het voertuig boven het leeftijdsgemiddelde in de leeftijdscategorie van het voertuig zit, en een negatieve waarde van -1,00 betekent dat het voertuig onder het leeftijdsgemiddelde in de leeftijdscategorie van het voertuig zit.

De 2010 Car Reliability GPA wordt gerapporteerd als een 0 of een 1, afhankelijk van de leeftijdsgroep van het voertuig. Een waarde van 0,00 betekent dat het voertuig in de leeftijdsgroep 25 tot 55 valt, en een 1,00 betekent dat het voertuig in de leeftijdsgroep 16 tot 25 valt. Een vergelijkbaar beoordeeld voertuig in dezelfde groep met een Betrouwbaarheids GPA van 0,00 is een goede keuze.

Door een consistent betrouwbaar voertuig te selecteren, samen met gerapporteerde ernstige problemen, kan de 2010 Car Reliability Index een nuttige leidraad zijn voorafgaand aan de aankoop, omdat het tegelijkertijd verzekert dat men niet te veel betaalt voor een betrouwbaar gebruikt voertuig. De betrouwbaarheid van een voertuig is een zeer belangrijke factor bij het zoeken naar een tweedehands auto, en tegelijkertijd een nieuwe auto.

Lees meer:

Kroon olie

5w30 olie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *