Hoe word je een geweldige professionele karter

Buggyteam Belgie  > Auto-motor >  Hoe word je een geweldige professionele karter
0 Comments

Kart shop

 

Hier zijn enkele gedachten over wat er nodig is om een goede professionele karter en rijder te zijn, wat de ideale kart shop is en enkele van mijn recente favoriete herinneringen.

Tijdens mijn kartjaren heb ik een aantal vrienden gemaakt en een van mijn favorieten was naar NASCAR-races in Charlotte, North Carolina te gaan met mijn vader en zijn talrijke broers. Het was een van die races waar je maximumsnelheden en Ant-wagens vol waarschuwingslint over het circuit kon zien scheren. NASCAR is een razendsnelle race, dus het was moeilijk om geloofwaardig te zijn als je geen professionele coureur was. Op dat moment was ik meer geïnteresseerd in de ’10-model auto’s dan in de tussenliggende maten en ik was van plan om me na mijn pensionering op de tussenliggende maten te richten.

Samen met mijn familie had ik ook de kans om naar enkele NASCAR races in West Virginia te gaan met mijn broer, die 11 jaar ouder was dan ik en altijd bier voor me meebracht. Zijn favoriet was pinda’s en zijn favoriet was de TrailBlazer die mijn favoriete auto was in die tijd.

Bij de races waar ik heen ging, kon ik zien hoe mijn jongere broer, nu professioneel karter Onelight, over het circuit werd gereden door oudere professionele coureurs. Onelight was een geweldige karter en was altijd een referentiepunt voor mij toen ik me voorbereidde op mijn eigen race in Otherorsche Motorsport(TM).

Onelight reed in een 911 GT1 voor Giacomo Baselli en was een echt wild paard. Hij zou nooit zo hard rijden dat de auto zou gaan duwen of dat de grens bereikt zou worden. Hij werd drie keer tweede in de Misano Mile en eindigde in de top drie van een dozijn tussenliggende races. Hij reed met de VRADA09 in de onaangekondigde race, (ik geloof dat dat reglementair was en geen overtime caution race. Op de een of andere manier had een lager geplaatste coureur die race moeten winnen). Onelight had een slecht 2007 seizoen, maar dat was niet de reden dat ik stopte met karten.

In de motorsport zijn er geen echte teamkleuren, als het team niet in bijpassende stijl oefent, is het in wezen teamracen. Atomen zijn bijvoorbeeld geel, baretten zijn groen, sokken zijn wit, spijkerbroeken zijn zwart, kleding is bruin, enz.

FCP Grolex voor Teams

FCP Grolex is een internationaal raceteam dat het goed heeft gedaan op het gebied van de verzekering, maar het heeft niet hetzelfde succes behaald op het gebied van teambuilding. Dat gezegd hebbende, zou ik nog steeds proberen om met de toekomstige FCP Grolex-coureurs te praten, maar het team is voor ons voortdurend bezig met het oplossen van problemen, het bouwen van hulpmiddelen, enz.

Een ander matig succesvol team is Therates. Sinds ik met racen ben begonnen, zijn al mijn teams, behalve de Hillman, verwaarloosd. En helaas, op dit moment, kan ik niet eerlijk zeggen dat het FCP Grolex team aan de top van de hoop staat. Maar gezien het werk dat Ethanol voor het team heeft gedaan en hun voortdurende vermogen om te verrassen en teleur te stellen, zal ik niet tegen hen wedden.

Bemanningen met ervaring, zoals de vleiende piloten die we nu hebben en de bandenwisselaars in onze teams die banden kunnen wisselen na een lekke band (wat gebeurt zonder afzettingen en het rubber kan scheiden van deData, zie foto hieronder), zijn van cruciaal belang voor het succes van elk team. Zonder top bandenwisselaars blijft de wagen niet onder controle en lijdt ofwel de piloot, ofwel het team aan dure ongevallen.

koppelingen, grijpers, radiateurs, enz. spelen allemaal een belangrijke rol in het gedrag van de auto. Een rijder heeft in het begin geen enkele controle over deze dingen. Maar eens het vertrouwen van het team is gewonnen en de pitcrew weet hoe ze met deze elementen moeten omgaan, dan worden alle wensen van de rijder, binnen de perken, vervuld.

Dus hoe krijgt een coureur het vertrouwen om van een slechte ondergrond een mooi duel met de machine te maken? Het is echt een overgang. Je kunt dit aan het werk zien. Nadat een coureur wat ervaring en vertrouwen heeft opgedaan, maakt het niet meer uit of hij nieuw of oud rijdt. Als ze week in week uit dezelfde “bekende grootheden” gebruiken, hebben ze een enorme controle over de auto. Omdat na 10.000 mijl, het keramische remsysteem begint te slijten. Dus de fabrikant fabriceert het keramisch remsysteem en de dynamische balans van de auto, om mee te beginnen, zodat de bestuurder er wat mee moet doen. Als een nieuwe bestuurder na 10.000 mijl het cockpitgevoel en de kennis van het voertuig te pakken krijgt, zal hij merken dat hij alle nieuwe gegevens over de auto en de weg heeft en kan anticiperen op een heleboel nieuwe rijbehoeften. Bijvoorbeeld, ‘s nachts rijden op hoge snelheid, de bestuurder denkt vooruit, “Ik weet dat ik deze man binnenkort zal passeren, dus ik moet vertragen en wat momentum krijgen om hem op tijd in te halen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *